Aankomst Stony-Plain en de Rocky-Mountens - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Henk en Ellen Kroon - WaarBenJij.nu Aankomst Stony-Plain en de Rocky-Mountens - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Henk en Ellen Kroon - WaarBenJij.nu

Aankomst Stony-Plain en de Rocky-Mountens

Blijf op de hoogte en volg Henk en Ellen

26 Augustus 2012 | Canada, Revelstoke

Inmiddels wijn we, 4 weken onderweg en hebben ca. 5000 km afgelegd. Van de Oostkust naar de Westkust van Canada. We gaan vanaf nu minder kilometers maken en we blijven meerdere dagen op een plaats. Wij willen proberen, om de twee à drie weken een nieuw verslagje op de website te plaatsen. Voor de gene die zich hebben aangemeld krijgen dan automatisch een E-mailtje.

Met de voet van Ellen gaat het steeds beter. Ze loopt al redelijk snel, nog even en Henk kan er achteraan rennen. Met wat dagelijkse oefeningen is haar voet, over een week of twee nagenoeg hersteld. Ook kunnen wij dan wat langere trails maken.

Een dag voor aankomst bij onze vrienden in Stony Plain, John en Ina van Leeuwen, hebben we Edmonton bezocht. De Edmonton Mall een van de grootste winkelcentrums van de wereld, blijft bezienswaardig ondanks dat wij er al eens eerder zijn geweest. Niet alleen om de hoeveelheid winkels in een gebouw, maar om de aanwezige attracties. Tussen de winkels bevindt zich een ijshockeyveld, tropisch zwembad, livemuziek, onderwaterwereld en een complete kermis met een indoor Roller Coaster.

Het ontvangst bij John en Ina was bijzonder hartelijk. We besloten de zelfde middag gezamenlijk te vertrekken naar een Campground, Carson-Pegasus Provincial Park, wat ligt tussen Edmonton en Jasper Nationaal Park. Drie dagen hebben wij met elkaar over van alles en nog wat kunnen praten, lachen en over onze schooltijd in Schipluiden gesproken. Inmiddels woont John (Jan Piet) ruim 40 jaar in Canada. Ons gezamenlijk verblijf was in één woord fantastisch. Afscheid nemen was dan ook even slikken voor ons.

Na ons vertrek bij John en Ina belanden we in het plaatsje Hinton op de grens met Jasper, National Park. We bezochten daar op advies van het plaatselijk informatiecentrum een beverpark. We hebben de bevers en een beverburcht van dichtbij kunnen zien. De bevers waren volop in actie met het aanleggen van hun wintervoorraad. In dit park ontmoeten we een Nederlander die zich voorstelde als Hans van Klaveren. Hij vroeg ons uit welke plaats wij in Nederland kwamen. Hij kenden Schipluiden goed. Zijn Opa heet Klarenberg en was vroeger hoofdonderwijzer op een basisschool. Ha, ha,.. daar heb ik vroeger les van gehad. Een dag ervoor hebben John en ik nog over meester Klarenberg gesproken. Wat is de wereld toch klein. Hans en zijn gezin wonen inmiddels 2 jaar in Hinton. Zijn moeder heet Riet Klarenberg. Hans (een schoonzoon dus) heeft inmiddels gereageerd op de website van ons (zie reactie op ons reisverslag).

Na een verblijf van twee dagen in het Jasper Park zijn wij over de bekende Icefields Parkway gereden naar Columbia Icefield. Bij Columbia Icefield hebben wij een gletsjerwandeling gemaakt. Een gletsjer, ijsveld van 325 km2 op 3000 m hoogte in de Roky Mountains. Onderweg naar Lake Louise hebben we tot drie maal toe een Black Beer gezien. Het blijft verrassend om onderweg een beer te zien in zijn leefomgeving. Want, wij zijn te gast of de toerist. De Nationale Parken Jasper, Banff, Lake Louise, Yoho, Glacier en Mount Revelstoke zijn toch de mooiste parken van Canada. De omgeving, afmetingen, kleuren en bergtoppen met sneeuw in de zon zijn overweldigend en maken op ons veel indruk. De wegen, bergpassen en tunnels zijn in dit landschap terecht kunstwerken te noemen. Onderweg zijn de viewpoints, falls en de trails die wij hebben gelopen hebben elke keer anders.

Inmiddels zijn wij aangekomen in Revelstoke. Hier blijven wij twee dagen om de plaats en de directe omgeving te bekijken en de nodige huishoudelijke zaken te doen. Eind volgende week hopen wij de grens over te gaan naar Amerika.

• 27 Augustus 2012 - 08:33

Jan En Joke Van Linden:

Henk en Ellen,

Fijn om te horen dat het goed met jullie gaat en die fantastische landschappen ervaren.
    Blijf genieten,

Jan en Joke

• 27 Augustus 2012 - 09:32

Leona En Han:

Beste Ellen en Henk,

Fijn dat het goed gaat met de voet van Ellen.Zo te zien genieten jullie vreselijk van het mooie Cannada
    en van Jan en familie.Wij hadden een leuke vakantie in Engeland alleen de terugreis liep anders dan gedacht de Alpine is aan de voorzijde in brand gevlogen op de terminal in Dover dus de auto staat nog in Frankrijk en wij zijn met de taxi naar Nerderland gereden.wij waren naar het toilet toen het gebeurde dus zelf hebben we niets.(Advies een goede brandblusser?)

Wij hopen dat julllie nog een goede tijd hebben in de VS.

Goeten,

Leona en Han

• 27 Augustus 2012 - 18:56

Cor En Cisca:

Bij het doorlezen van je verslag kwamen er weer veel herrinneringen boven deze trail door het
    Jasper park ook gedaan, zo ook al deze plaatsen bezocht en in diverse hotels verbleven.
    het was zeer indrukwekkend dit te beleven zit dan ook met enige jaloersheid dit te lezen
    Wij wensen jullie dan ook zeer veel plezier maar vooral een veilige travel.

Cisca en Cor

• 30 Augustus 2012 - 04:58

Biene & Wolf:

Thanks for your help in Revelstoke again! It was so kind from you!
    :-))) that was a great and later funny experience!
    We are now in Calgary and will drive tomorrow to Banff Nationalpark!
    All the best!
    Biene & Wolf

• 03 September 2012 - 12:30

Frits En Thea:

Wat een fantastisch verhaal!
    Wat zullen jullie genieten van deze reis.
    Lijkt ons niet gek om af en toe een rustdag in de plannen!
    Beren tegenkomen onderweg lijkt ons leuk, maar ook wel griezelig.
    De foto is wel heel erg van dichtbij genomen.
    Onze plannen om ook over te gaan op een camper, nemen steeds vastere vormen aan.
    Jammer voor ons dat jullie zo ver weg zijn.
    We hadden er niet op gerekend dat jullie al zo snel zouden vertrekken en hebben zo veel vragen.
    Maar wat in het vat zit verzuurt niet, dus de afspraak komt gewoon wat later.
    Wij hebben onszelf ook op de mailinglijst gezet, zodat we geen berichtje meer hoeven te missen!

Henk en Ellen, geniet van jullie vakantie en groetjes van
    Frits en Thea

• 07 September 2012 - 21:56

Kees Kool:

Ik dacht vandaag toevallig even aan Henk, en oeps, dat is waar ook, jullie hebben reisverslagen op internet. Dus vanavond even kijken, en ja hoor, heel wat kilomertjes al gemaakt. Ik heb me gelijk maar even aangemeld voor de toekomstige reisverslagen. Altijd leuk om te zien welke bijzondere dingen jullie meemaken. En als ik die grijns van Henk op de foto's zie wordt ik steeds jaloerser op jullie. Maar ik gun het jullie van harte hoor.
    Geniet er maar lekker van.

• 13 September 2012 - 22:30

Nelly Demik:

Ik dacht vandaag even kyken waar je ben.. Je gaat de warmte tegemoed denk Goede reis van Nelly