Vertrek uit Toronto / Hamilton - Reisverslag uit Saskatoon, Canada van Henk en Ellen Kroon - WaarBenJij.nu Vertrek uit Toronto / Hamilton - Reisverslag uit Saskatoon, Canada van Henk en Ellen Kroon - WaarBenJij.nu

Vertrek uit Toronto / Hamilton

Blijf op de hoogte en volg Henk en Ellen

13 Augustus 2012 | Canada, Saskatoon

Na aankomst in Toronto heeft Nelly De Mik ons opgehaald en afgezet bij onze camper in Hamilton. Dezelfde avond nog met Nelly gezellig gesproken over familie aangelegenheden, het voorspoedige herstel van Ellens voet e.d.. De volgende dag zijn we hartelijk ontvangen op de koffie en lunch bij Piet en Lydia de Mik. Dezelfde dag nog naar het zomerhuis gereden van de familie aan Lake Erie.
Het verblijf van enkele dagen bij het zomerhuis heeft ons goed gedaan. We hebben verschillende malen kunnen zwemmen in Lake Erie. We konden daardoor uitgerust, geen last meer van het tijdverschil, aan onze reis beginnen.
Toch nog een keer langs de Niagara Falls gereden. Het blijft een fantastisch gezicht, de Falls met de enorme hoeveelheid water die 50 meter naar beneden dendert. Vervolgens zijn wij naar het noorden gereden. Het gebied staat bekend om zijn hoeveelheid meren. Om Lake Superior heen zijn wij de Trans-Canadian Highway nr 17, later nr. 1 opgegaan richting het westen van Canada.
Inmiddels hebben wij ca. 3000 km afgelegd met verschillende rustdagen op mooie locaties. Onderweg veel gezien van het landschap. De uitgestrektheid van midden Canada is enorm. Wat opvalt is dat redelijk veel wisselingen in het landschap, bossen, meren berggebieden en akkerbouw ed..
In de omgeving van Winnipeg, midden Canada, zijn er eindeloos veel graanvelden en enorme opslagsilo’s te zien. In het Riding Mountain NP hebben we een kudde Bizons en een jonge zwarte Beer van dichtbij kunnen zien. Over enkele dagen hopen wij in Stony-Plain (bij Edmonton) bij John en Ina van Leeuwen aan te komen.

• 13 Augustus 2012 - 21:38

Jan En Marja:

Ha Henk en Ellen!

Zo te zien en lezen hebben jullie geweldig naar je zin!

Leuk en gezellig aankomen zo zeg..opgehaald door de Mikken en lekker kunnen uhh "bijtrekken" van de reis.
    Zodan..al heel wat km eropzitten?! En wat een mooie foto's, tjee..bizar wat jullie allemaal zien en tegenkomen!

Hoe gaat het met de voet van Ellen..lukt het haar al om jou bijtehouden Henk?

Hier alles okay!Mooi weer..eindelijk!!

Goede reis verder..en wij kijken uit naar de volgende berichten!

Dikke knuffel van ons
    Jan en Marja

• 14 Augustus 2012 - 00:00

Arjan En Amelia:

Hallo Henk en Ellen,

Zo te lezen hebben jullie de vaart er goed inzitten, 3000 km is op en neer naar Spanje! Alles goed met Ellen? We horen wel hoe het bij John en Ina is als jullie daar aankomen. We zullen jullie reisverslag uitprinten voor pa, dan kan hij het ook een beetje volgen. Hier thuis gaat het zijn gangetje, geen bijzondere dingen. Misschien kunnen jullie af en toe een kaartje naar Hans en pa sturen, vooral Hans doe je daar een groot plezier mee.
    Veel plezier met het vervolg van jullie reis!

Groetjes,
    Arjan en Amelia

• 15 Augustus 2012 - 13:51

Trees En Louis:

Hoi Ellen en Henk

Nou jullie hebben inderdaad de vaart er in, hopen dat jujjie ook tijd hebben om te genieten.
    Nou El hoe is het met je voet ?
    Hier is alles goed Sanne is inmiddels geopereerd en knapt aardig op ze is erg eigenwijs doet dingen die ze niet mag < herstel>.

Wij hebben inmiddels een vakantie geboekt naat Turkye.

Nou mensen veel plezier en tot horens.

Groetjes Trees en Louis

• 17 Augustus 2012 - 09:49

Thea En Frits Van Werkhoven:

Hallo Henk en Ellen,

Terug van onze vakantie een paar maal geprobeerd contact te maken (zelfs aan huis).
    We hebben nog zo veel te vragen over camperen.
    Het bleef toch wel erg stil bij jullie thuis.
    Dus nu zijn we erachter (via waarbenjij.nu) dat Ellens herstel veel sneller is gegaan dan eerst verwacht werd.
    Ik had wel al via de tamtam gehoord dat ze in het dorp gesignaleerd was zonder rolstoel, maar toch... zo snel had ik echt niet gedacht.
    Wat fijn dat jullie reis nu echt is begonnen!
    We gaan jullie volgen de komende tijd.
    En hopen dat jullie het fijn hebben en kunnen genieten van al het mooie.

Groetjes van Frits en Thea

• 20 Augustus 2012 - 07:45

Hans Van Klaveren:

Hallo Henk en Ellen,

Mijn vrouw had ook al jullie kampeerbus met Hollandse kentekenplaat zien staan!

Leuk om even met jullie gesproken te hebben. Wat een verrassende connectie met Schipluiden. Ik zal het mijn moeder, Riet Klarenberg (meisjesnaam), binnenkort uitgebreid vertellen.

Een hele goede voortzetting van de reis gewenst. En ik hoop (verwacht eigenlijk) dat jullie erg van onze omgeving hier in Hinton, Alberta genoten hebben. Nog meer bevers gezien waarschijnlijk en wellicht zullen julli nog een hoop ander wild life tegen komen.

Kindest regards,

Hans van Klaveren
    Hinton, Alberta

• 21 Augustus 2012 - 19:28

Klaas En Anneke:

Hoi Henk en Ellen, hoe gaat het? Wij krijgen na de 13-de augustus geen verslagen van jullie reis meer binnen. Misschien gaat er hier iets fout???? Hier alles oke. Judith hier 14 dagen geweest met Mathias en Marielle met de meisjes is een maand geweest. Martin een week en later een weekend om ze weer op te halen. Was hartstikke lekker om ze hier te hebben maar opa en oma moeten nu even weer bijkomen.
    We hopen gauw ook weer over jullie reis te lezen . Veel plezier,groetjes uit Doetinchem

• 23 Augustus 2012 - 20:59

Ruud En Linda:

Hallo Henk en Ellen,

Zo te zien en te lezen vermaken jullie je weer prima!! Fijn dat het zo goed gaat met je voet El! Geweldig die Bizons. Dan krijg je zo echt het idee dat je terug gaat in de tijd:).

Hier gaat alles prima. Het is de afgelopen week hier 30 graden geweest. Dus wij hebben ook een beetje zomer. Met de kids gaat alles super.

Liefs van ons allemaal en geniet er maar van!!
    Ruud, Linda, Jasper, Sophie en Gijsje

• 02 September 2012 - 09:29

Marja:

Hallo henk en Ellen
    Jullie reis ziet er fantasties uit .
    groetjes Marja .

• 12 September 2012 - 13:11

Henk En Ellen:

henk en ellen.

hier de groeten van Aad en Jannette. We hoeven niet te vragen of alles naar wens verloopt want dat is overduidelijk zo. Het weer houd zich goed en zo te zien gaat het met het voetje van Ellen ook al een stuk beter. Hier is het weer wisselvallig. Nu schijnt de zon weer maar we doen de boot toch maar met october op stalling zetten. Aad gaat vandaag op voor zijn rijbewijs. Hij heeft nog wat vervelend rijgedrag wat afgeleerd moet worden en de examinator schijnt een strenge te zijn. Jullie horen nog van de klap.

Vanuit een zonnig Schipluiden
    Aad en Jannette
    enne ................blijf genieten hé.

• 12 December 2013 - 12:36

Tane Aagje Kroon:

Henk en Ellen je verslag nog eens gelezen, wat mooi zeg , maar ik wil jullie mail adres graag hebben als het uit kom wil ik jullie een mail sturen HGR Tante Aagje Kroon