Beste reiswebsite volgers - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Henk en Ellen Kroon - WaarBenJij.nu Beste reiswebsite volgers - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Henk en Ellen Kroon - WaarBenJij.nu

Beste reiswebsite volgers

Blijf op de hoogte en volg Henk en Ellen

07 Maart 2014 | Marokko, Rabat

21 februari 2014 zijn wij met onze camper van start gegaan. Deze keer gaat de reis naar Marokko in Noord Afrika. Via België en Frankrijk willen wij overvaren bij Algeciras in Spanje naar Tanger Med in Marokko. Als alles goed gaat hopen wij gezond en wel over 2 ½ maand (in de 2e week mei) weer thuis te zijn. Of we regelmatig reisverslagen met foto’s kunnen plaatsen is afhankelijk of we verbinding kunnen maken met internet.

Onderweg door België en Frankerijk hebben we veel regen en wind gehad. In Frankerijk, omgeving Poitiers richting Bordeaux, zijn we op bezoek geweest bij Johan en Cisca, schoonouders van Nadine. Een gezellig weerzien. Uiteraard veel gesproken over onze kleinkinderen, Jens (5) en Ties (1). De volgende dag na het ontbijt hebben we afscheid genomen om onze reis te vervolgen. De zelfde dag, aangekomen in Biarritz, niet ver van de grens met Spanje, konden wij op een camperplaats overnachten. Het weer was inmiddels sterk verbeterd, zonnig en rond de 20 graden. ‘s Avonds konden we bij zonsondergang op het strand een wandeling maken.

Vanuit Biarritz, Frankrijk zijn we bij San Sebastian (Baskenland) Spanje binnen gereden. De eerste 100 km richting Madrid, door de Pyreneeën, was een prachtig berglandschap om te zien. Het landschap lijkt veel opdat van Oostenrijk. Later in de middag reden we Madrid binnen en stonden meteen muurvast in een file. Na ruim een uur konden we net voor donker de camperplaats bereiken. De camperplaats lag bij een winkelcentrum in een buitenwijk van Madrid. Het bijgelegen metrostation was een mooie gelegenheid om de volgende ochtend met de metro het centrum van Madrid te bezoeken. Een bezoek aan het oude stadscentrum met de velen historische gebouwen en pleinen was de moeitewaard.

De volgende dag, een echte reisdag van ruim 600 km, reden we van uit het binnenland Malaga binnen. Een mooi gezicht om de plaats Malaga vanuit de bergen te zien liggen aan de middellandse zee. Het weer was hier goed. Reden genoeg om hier twee dagen te blijven op een camping langs de boulevard. Even bijtanken, boodschappen doen, camper verzorgen enzovoort voor we de oversteek maakten naar Marokko.

De laatste overnachting op een camperplaats op ca. 200 meter bij de grensovergang naar Gibraltar (GB) was wel bijzonder. Gibraltar, Engels grondgebied waar momenteel het nodige tussen Spanje en Engeland om te doen is, is een bezoek waard. De grensovergang is simpel paspoort laten zie en doorlopen. Als eerste een landingsbaan van British Forces oversteken om bij het stadje te komen. Het stadje is in Engels bouwstijl gebouwd. Enkel de palmbomen laten zien dat je niet in Engeland zelf bent. Betalen in de winkels is met Engelse ponden. De Main Street en de Irish Town zijn de belangrijkste winkelstraten. Gibraltar staat bekend om zijn apen op de rotsachtige berg, wij hebben geen aap gezien. Wel veel toeristen voor namelijk Spanjaarden om goedkoop drank te kopen. Terug voor de douane van Spanje hebben we ruim een uur in de rij gestaan. Een langzaamaanactie, protest van Spanjaarden, tegen de aanwezigheid van de Britten.

In de havenplaats Algeciras hebben we in de Lidl nog wat inkopen doen voor ons vertrek naar Marokko. Langs de havenboulevard bij een ticketbureau konden we vrij makkelijk tickets kopen voor de Ferry naar Tanger, Marokko. Twee uur later waren we aan boord van de Ferry op weg naar Marokko. Na anderhalf uur varen konden we de camper weer aanland rijden. Om de douane van Marokko te passeren duurde net zolang als het varen, maar dan in de stromende regen. Maar…. we zijn veilig en wel in Marokko aangekomen.

In het volgende reisverslag meer over het reizen door Marokko.

• 07 Maart 2014 - 21:46

Jan En Marja Kroon:

Hi Henk en Ellen,

Wat leuk om wat te horen ;-) van jullie.!!!
    We waren al zo benieuwd of het allemaal wel goed ging. Fijn dat alles goed gaat en de reis volgens plan verloopt. Zo te lezen hebben jullie al weer heel wat indrukken opgedaan! Leuk! Hier gaat alles ok! Binnenkort gaan we Milan in het eggie bewonderen. Goede reis verder!!

Dikke knuffel van ons,
    Jan en Marja
    Xx

• 08 Maart 2014 - 14:22

Arjan En Amelia Kroon:

Hallo Henk en Ellen.

Om in Gibraltar apen te zien moet je wel de berg op want ze komen over het algemeen niet beneden in de stad. Boven op de berg wonen honderden apen. Veel plezier in Marokko en geniet van het mooie weer. In Nederland is het nu trouwens ook prima, morgen gaan we zelfs richting 20 graden.

Groetjes Arjan en Amelia.