Einde van onze rondreis - Reisverslag uit Schipluiden, Nederland van Henk en Ellen Kroon - WaarBenJij.nu Einde van onze rondreis - Reisverslag uit Schipluiden, Nederland van Henk en Ellen Kroon - WaarBenJij.nu

Einde van onze rondreis

Blijf op de hoogte en volg Henk en Ellen

21 Juni 2013 | Nederland, Schipluiden

Het afgeven van de camper bij het vrachtkantoor van de verscheper in de haven van Halifax, Canada verliep voorspoedig. Toch wel een bijzonder moment, onze avontuurlijke rondreis kwam echt ten einde. Een taxi heeft ons van de haven naar het station van Halifax gebracht. Hier zijn wij in de nachttrein gestapt, die ons in 21 uur naar Montreal bracht. Vanuit de trein zie je toch een ander landschap dan vanaf de weg. Het is duidelijk voorjaar, de bomen staan in bloei; dit geeft een mooi uitzicht. Een hele bijzondere ervaring, zo’n ritje.

In het hotel in Montréal konden we lekker bijkomen van de lange treinrit. Even uitslapen, relaxen en uitgebreid ontbijten. Na een bezoekje aan het oude centrum zijn wij met de OV-bus naar het vliegveld van Montréal gereden. Eenmaal thuis werden we warm welkom geheten door de kinderen, schoonzoons en kleinkinderen.

De start van onze reis was anders dan gepland maar het vervolg en het overwinteren in Florida hebben alles ruimschoots goedgemaakt. Nu nog hebben we toch wel momenten van heimwee naar ons zwervend bestaan. It was wonderful.

Als eerste willen wij, jullie trouwe reiswebsite volgers, bedanken voor de leuke reacties die wij afgelopen jaar mochten ontvangen. Aan alles komt een eind ook aan dit reisavontuur. Een geweldige ervaring om nooit te vergeten.

Ook willen wij iedereen die wij hebben ontmoet op onze camperreis in Canada en America bedanken. Niet alleen voor het prettige contact maar ook voor de goede reisadviezen, hulp bij het stallen van de camper in Hamilton (CAN) en Phoenix (USA).
We hebben dit enorm gewaardeerd dus... nogmaals bedankt!

A big thank you to all the wonderful people we met along the way, during our journey through Canada and the US. Not only for all pleasant encounters, but also for your kind travel advice and assistance in storing our RV during travel interruptions in Hamilton (CAN) and Phoenix (USA). This all has been greatly appreciated.

Onze kleinzoon Jens (4 jaar) is maandag 10 juni mee geweest om de camper op te halen. Deze was inmiddels aangekomen op het haventerrein in Antwerpen. Na afhandeling van papierwerk mochten we de camper weer meenemen. Een hele belevenis, niet alleen voor Jens maar ook voor ons om de camper geheel onbeschadigd weer terug te zien. De camper staat weer veilig bij huis geparkeerd en we kunnen vaststellen dat hiermee de reis nu echt afgesloten is. De napret kan beginnen, het maken van een fotoboek.

Onderstaand nog enige gegevens en getallen van ons camperavontuur.

Groetjes en tot ziens,
Henk en Ellen Kroon

Reisdoel: Rondreis door Canada en Amerika met onze eigen NL camper, Hymer Car 322 GT line.

Reisroute: Zie bijlage, gereden route.

Reisduur: Van 5 mei 2012 tot 17 mei 2013 met twee onderbreking.

Verscheping van de camper door Seabridge: April 2012 van Hamburg (D) naar Baltimore (USA), juni 2013 retour van Halifax (CAN) naar Antwerpen (B).

Gereden kilometers: Totaal 33.576 km in Canada en Amerika.

Aantal overnachtingen: 260 totaal, 58 in Canada en 202 in Amerika.

Aantal bezochten provincie en staten: Canada: 8. Amerika: 27.

Aantal belevenissen: Heel veel.., mooie belevenissen om niet te vergeten.

• 22 Juni 2013 - 12:00

Kees En Hannie Brouwer:

Bedankt voor jullie laatste deel van het reisverslag, een goede afsluiting. Het zal wel weer wennen zijn om na zo'n avontuur weer gewoon thuis te zijn. Als het fotoboek (of de fotoboeken) klaar is /zijn komen we ze graag een keertje bekijken.

Hartelijke groet,
    Kees en Hannie

• 24 Februari 2014 - 09:56

Lieb:

schitterende verhalen om te lezen en even mee te genieten ,